Nie każdego kierowcę można wysłać do Niemiec
Kierowca – cudzoziemiec z kraju trzeciego, dokonujący przewozu na niemieckim terytorium, musi posiadać prawo do wykonywania pracy i prawo pobytu także w Niemczech. Tomasz Rogala, radca prawny, kierujący Działem Imigracyjnym PCS Paruch Chruściel Schiffter | Littler Global
- Czytając Państwa publikacje znalazłem artykuł dotyczący legalności zatrudnienia i delegowania pracowników z państw trzecich do pracy w Niemczech. Prowadząc firmę transportową prawie 30 lat pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją. Pracownik mojej firmy pochodzący z Ukrainy, zatrudniony od 2019 r. na umowę zlecenie w charakterze kierowcy samochodu dostawczego do 3,5 DMC, posiadający zezwolenie na pracę typu A, ważny paszport, prawo jazdy kategorii B,C, został zatrzymany na granicy z Niemcami w Kołbaskowie do kontroli. Wykonywał przewóz międzynarodowy z Polski do Niemiec. Po okazaniu paszportu i prawa jazdy osoba kontrolująca spytała, czy posiada jeszcze jakieś dokumenty. Kiedy kierowca wyciągnął całą teczkę z dokumentami, policjant kontrolujący zabrał mu ją z ręki, kazał zostać w samochodzie i poszedł do biura. Po powrocie stwierdził, że kierowca nielegalnie wykonuje pracę w Niemczech, ponieważ nie posiada świadectwa kwalifikacji kierowcy (choć do 3,5 DMC nie ma obowiązku) lub powinien posiadać kartę pobytu wydaną przez polskie władze. Otrzymał pismo nakazujące w terminie siedmiu dni opuszczenie terytorium Niemiec i zakaz wjazdu do czasu wyjaśnienia sprawy. Kierowca wykonywał w mojej firmie stałą pracę, dwa razy w tygodniu ładował samochód w Szczecinie i jechał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta